کد خبر : 170
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

فین تک چیست؟

فین تک (FinTech) دیگر مفهومی تازه و نو نیست و فقط کافی است تا شما بدانید فین تک چییست؟ این فناوری در حدود از ۵۰ سال پیش مطرح شده و هدف آن سرعت بخشیدن به عملیات های مالی و مخصوصا بین بانکی و مشتریان آن است.

فین تک چیست و چه کاربردی در اقتصاد مدرن دارد؟

این فناوری به افراد کمک می کنند تا با تکنولوژی های جدید که در وسایل الکترونکی مانند موبایل ها، تبلت ها و حتی کارت های بانکی به ظاهر ساده به کار رفته، تراکنش های مالی خود را با سرعتی بسیار بالا و در عین حال امن انجام دهند.

فین تک آینده بانکداری را دگرگون می کند

شکیل خان، بنیانگذار سرویس خبری بیت کوین (کوین دکست) می گوید: «سامانه های اصلی بانکداری مانند وام دهی و نظارت بر حساب ها خیلی قدیمی شده اند، در حالیکه استارتاپ ها هر ۶ ماه یک محصول جدید به بازار معرفی می کنند.

بانک ها با تکنولوژی بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ میلادی کار می کنند. استارتاپ های حوزه فین تک در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸ میلیارد دلار در این حوزه جذب سرمایه داشتند و بانک های بزرگ مانند: UBS ، HSBC و BARCLAYS را مجبور به بازنگری تکنولوژی قدیمی خود کردند.

بسیاری از شرکت های فین تک با زیر سوال بردن بوروکراسی حاکم بر بانک های قدیمی بدنبال استفاده سریع مشتری از خدمات بانکی هستند. فین تک با ادغام دو واژه فایننس و تکنولوژی، حوزه جدید در کلیه خدمات دیجیتال بانکداری محسوب می شود.
باتوجه به رشد شرکت های فین تک در سیلیکون ولی، به نظر می رسد آینده بانکداری زیر سایه محصولات این استارتاپ ها قرار خواهد گرفت و شاهد جابجایی مراکز بانکداری از نیویورک به لندن و سیلیکون ولی خواهیم بود.

از رزومه دومان سهند چه می دانید؟

دومان سهند بعنوان سرمایه گذار و کارآفرین در حوزه های فرهنگ و رسانه، با مطالعه عمیق و بررسی دقیق سیستم های بانکداری هوشمند و سنتی در سراسر جهان، فناوری بلاک چین و بیت کوین را بعنوان تحولی بزرگ و رو به رشد معرفی کرده است.
شما با مشاهده صفحه لینکدین دومان سهند می توانید، رزومه ایشان را در سرمایه گذاری و کارآفرینی مشاهده کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.